Dijeta za smanjenje vrednosti masnoća u krvi

  • VRSTA HRANE
  • Mleko i mlečni proizvodi
  • Jaja
  • Hleb, peciva, testenine
  • Meso, ribe, plodovi mora
  • Povrće
  • Voće
  • Masnoće, ulja
  • Začini
  • Slatkiši
  • Pića
  • DOZVOLJENA HRANA
  • Obrano mleko, jogurt, kiselo mleko, kefir, posni sirevi (u malim količinama)

  • Belance
  • Hleb od celog zrna, crni, graham raženi (samo jedna kriška), proja, pirinač
  • Riba (plava i bela), piletina i ćuretina bez kožice, kuvana govedina, teletina i jagnjetina, divljač, dimljena presna šunka, pršut, pileći narezak, ćureća prsa
  • Sve vrste povrća, kuvano bez dodatka masnoće, sve vrste salata, soja i sojini proizvodi
  • Jabuke, višnje, limun, dunje, jagode, maline, kupine, ribizle, borovnice
  • Maslinovo, suncokretovo, kukuruzno i sojino ulje
  • Svi začini – začinsko bilje, biber, so (do 3g/dan), senf, sirće, kim, bosiljak, kari…
  • Slatkiši sa veštačkim zaslađivačima, suvi kolači bez masnoća
  • Čaj i kafa bez šećera
  • ZABRANJENA HRANA
  • Punomasno mleko, ovčije kiselo mleko, pavlaka, šlag, puter, punomasni sirevi, kajmak
  • Žumance
  • Beli hleb, lisnato testo sa puterom i jajima, smoki, krekeri, peciva
  • Masna svinjetina, govedina, jagnjetina, pašteta, iznutrice, kobasice, salame, čvarci, slanina, mesne konzerve
  • Krompir (pire, pržen, pomfrit, restovan)
  • Grožđe, banane, smokve, urme, sušeno i kandirano voće, orasi, bademi, lešnik
  • Svinjska mast, loj, margarin
  • Majonez, kečap
  • Šećer i med u svim oblicima, pekmez, marmelada, torte, kolači, sladoled, puding
  • Sva alkoholna pića, sokovi sa dodatkom šećera, gazirani, kakao i čokolada
  • Neophodno je da se doživotno pridržavate uputstva za ishranu
  • Uspeh lečenja prvenstveno zavisi od pravilne ishrane
  • Telesnu masu treba da održavate u granicama normale (ako od telesne visine oduzmete 100, dobićete orijentacionu vrednost normalne telesne mase)
  • Merite svoju telesnu masu jednom u dve – tri nedelje
  • Svakodnevno se bavite fizičkom aktivnošću (brzo hodanje 3-4 km, trčanje, plivanje, vožnja bicikla, jutarnja gimnastika 15-20 min, i slično)
  • Alkohol i pušenje nisu dozvoljeni. Smanjite unos kuhinjske soli
  • Hranu pripremajte isključivo na ulju. Povrće skuvajte na vodi i na kraju dodajte ulje. Jednom upotrebljeno ulje ne treba više puta koristiti.
  • Preporučuju se manje količine mesa, a dva puta nedeljno obrok zamenite ribom, prvenstveno morskom. Jednu količinu mesa, oko 1/5 zamenite sojom.
  • Povećajte unos dijetetskih biljnih vlakana (hleb od neprosejanog brašna, mekinje, ovsene pahuljice, cele jabuke, pasulj, sočivo, grašak, neljušteni pirinač, kelj, krastavac, celer.