Naši saveti za vaše zdravlje

01.06.2016.
AKCIJA - U mesecu junu pregled fizijatra po ceni od samo 1600 dinara.

Vaše zdravlje u sigurnim rukama.



07.12.2014.
Put do savršenog zdravlja

Korisne informacije kako stići do savršenog zdravlja.



/

PRIJAVITE SE NA MAILING LISTU

Dijeta za smanjenje vrednosti masnoća u krvi

Saveti »
print rss

Dijeta za smanjenje vrednosti masnoća u krvi

11.04.2014.

Dijeta za smanjenje vrednosti masnoća u krvi

 

Dijeta za smanjenje vrednosti masnoća u krvi



VRSTA HRANEDOZVOLJENA HRANAZABRANJENA HRANA
Mleko i mlečni proizvodi

Obrano mleko, jogurt, kiselo mleko, kefir, posni sirevi (u malim količinama)

Punomasno mleko, ovčije kiselo mleko, pavlaka, šlag, puter, punomasni sirevi, kajmak
JajaBelanceŽumance
Hleb, peciva, testenineHleb od celog zrna, crni, graham raženi (samo jedna kriška), proja, pirinačBeli hleb, lisnato testo sa puterom i jajima, smoki, krekeri, peciva
Meso, ribe, plodovi moraRiba (plava i bela), piletina i ćuretina bez kožice, kuvana govedina, teletina i jagnjetina, divljač, dimljena presna šunka, pršut, pileći narezak, ćureća prsaMasna svinjetina, govedina, jagnjetina, pašteta, iznutrice, kobasice, salame, čvarci, slanina, mesne konzerve
PovrćeSve vrste povrća, kuvano bez dodatka masnoće, sve vrste salata, soja i sojini proizvodiKrompir (pire, pržen, pomfrit, restovan)
VoćeJabuke, višnje, limun, dunje, jagode, maline, kupine, ribizle, borovniceGrožđe, banane, smokve, urme, sušeno i kandirano voće, orasi, bademi, lešnik
Masnoće, uljaMaslinovo, suncokretovo, kukuruzno i sojino uljeSvinjska mast, loj, margarin
ZačiniSvi začini - začinsko bilje, biber, so (do 3g/dan), senf, sirće, kim, bosiljak, kari...Majonez, kečap
SlatkišiSlatkiši sa veštačkim zaslađivačima, suvi kolači bez masnoćaŠećer i med u svim oblicima, pekmez, marmelada, torte, kolači, sladoled, puding
PićaČaj i kafa bez šećeraSva alkoholna pića, sokovi sa dodatkom šećera, gazirani, kakao i čokolada


  • Neophodno je da se doživotno pridržavate uputstva za ishranu
  • Uspeh lečenja prvenstveno zavisi od pravilne ishrane
  • Telesnu masu treba da održavate u granicama normale (ako od telesne visine oduzmete 100, dobićete orijentacionu vrednost normalne telesne mase)
  • Merite svoju telesnu masu jednom u dve - tri nedelje
  • Svakodnevno se bavite fizičkom aktivnošću (brzo hodanje 3-4 km, trčanje, plivanje, vožnja bicikla, jutarnja gimnastika 15-20 min, i slično)
  • Alkohol i pušenje nisu dozvoljeni. Smanjite unos kuhinjske soli
  • Hranu pripremajte isključivo na ulju. Povrće skuvajte na vodi i na kraju dodajte ulje. Jednom upotrebljeno ulje ne treba više puta koristiti.
  • Preporučuju se manje količine mesa, a dva puta nedeljno obrok zamenite ribom, prvenstveno morskom. Jednu količinu mesa, oko 1/5 zamenite sojom.
  • Povećajte unos dijetetskih biljnih vlakana (hleb od neprosejanog brašna, mekinje, ovsene pahuljice, cele jabuke, pasulj, sočivo, grašak, neljušteni pirinač, kelj, krastavac, celer.

Čitanja: 5673 | Komentara: 0

Dodaj komentar